پنج شنبه, 09 فروردين 1403

 



موضوع: کاربینی

کاربینی 4 سال 2 ماه ago #118800

کاربینی
نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی و با هدف آینده نگری نشر دانشگاهی در سالن vip خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار گردید. این نشست که با حضور شخصیت ها، اندیشمندان و همچنین بسیاری دانشجویان وصاحبنظران در حوزه فرهنگ و چاپ ونشر برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم سخنران ضمن اشاره و یادآوری قوانین کپی رایت در کشورهایی مانند آمریکا وانگلیس، اشاراتی به قانون و نظام حق مؤلف در ایران داشته که عدم اجرای همین قانون نصفه و نیمه را هم یک ایراد دانست
ایشان در ادامه بر لزوم ایجاد نظام حقوقی و حق مولف تاکید نموده تا در بستر آن ناشران بتوانند براحتی کار کنند. در حال حاضر بیشتر قوانین بر ناشران است ولی مولف کار دیگری صورت می دهد.
در ادامه دکتر سلگی از پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات نیز سخنانی پیرامون عدم نظارت و مداخله بر امور فرهنگی و ضوابط آن داشته و گفتند : هنوز بیم هایی در حوزه ممیزه و واگذاری بخشی از آن نیز به خود ناشرین وجود دارد. هنوز نقدهایی در خصوص اصناف و وظایف آن در حوزه نظارت مشخص نیست.
هنوز دغدغه ها و ولنگاری هایی در مبحث نشر الکترونیک موجود است. در سنوات اخیر پارک های علم وفناوری اقدامات خوبی در حوزه نشر الکترونیک داشته اند. همکاری خوبی درخصوص نشر الکترونیک با وزارت عتف ایجاد شده که خبرهای خوش آن در آینده منتشر خواهد شد.
پیشنهاد ضوابط نشر در مجلس در حال بررسی اولیه و تصویب است که باید تسریع گردد.
قانون مولفان و... کنونی مربوط به سال 48 بوده و نیاز به چکشکاری اساسی دارد. طبق آن قانون که فقط مر بوط به آن دوران بود، به تخلف مولف فکر نشده است. بحث کپی پایان نامه ها و تألیفات جعلی و دزدی براحتی انجام می شود که در قانون قبلی تصمیم درستی در مورد آن گرفته نشده است.
در ادامه مجری مراسم اشاراتی به مشکلات کنونی در حوزه چاپ و نشر داشتند و پس از ایشان نیز دکتر نعمت آله فاضلی از اساتید و رئیس محترم پژوهشگاه علوم انسانی به بیان دغدغه ها و مشکلات در این حوزه پرداختند. ایشان در همین رابطه فرمودند :مشکلات کنونی در ایران عمدتا در حوزه وزارت علوم کنونی است. مشکل اصلی از جایی شروع شد که بحث فرهنگ از وزارت آموزش عالی حذف شده و به حاشیه رفت. وزارت علوم کنونی مدرک محور شده است. در حال حاضر دانشگاه‌های ما موفقیت محور شده اند در حالیکه می بایست کمال محور باشند. چیزی که در سنوات اخیر نمی بینیم.دکتر فاضلی اشاراتی هم به ترجمه کتاب دکتر نیوپست من داشته و بخش هایی از آن را مورد بررسی و بحث قرار داد. دکتر نیوپست من در کتاب معروفش می نویسد : هژمونی قدرت آمریکا از طریق افزایش قدرت نظامی نبوده، از طریق فرهنگ سازی و پس از انقلاب نشر وکتاب به اوج رسید. نویسنده در کتابش استناد خود را به تعدد و ارائه آماری مفصل از کتب چاپ شده، تعداد مراکز فرهنگی، روایت خانه ها، و رتبه و بالا بودن سطه فرهنگی جامعه آن وقت آمریکا داشته است....
در ادامه دانشجویان به همراه تعدادی از اساتید از غرفه جامع علمی کاربردی واقع در نمایشگاه بازدید به عمل آوردند و در همین غرفه دکتر محمدحسين موسي زاده مديرکل دفتر پژوهش و فناوري دانشگاه جامع علمي کاربردي ‏
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

کاربینی 4 سال 2 ماه ago #118818

کاربینی محمد صادقی مقدم
پيوست:
آخرين ويرايش: 4 سال 2 ماه ago توسط محمد صادقی مقدم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: میلاد عبداللهی سیاه پیرانی

کاربینی 4 سال 2 ماه ago #118819

کاربینی به روایت تصویر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: میلاد عبداللهی سیاه پیرانی