پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

 



موضوع: همایش آینده نگری نشر دانشگاهی

همایش آینده نگری نشر دانشگاهی 4 سال 4 ماه ago #118702

یک نظام حقوقی جدید با مؤلف جدید :
زینعلی در همایش خویش گفت: با بیان اینکه در زمینه تولید با افزایش هزینه ها مواجهیم گفت مسائل کپی رایت و حروف نشر نیز دیگر انگیزه ای ما برای برگذاری این جشنواره است و دیگر موضوع مورد توجه را فروش ، و بازاریابی کتابهای ، دانشگاهی دانست و افزود کپی پی دیی اف آثار ، فروش اثار دانشگاهی را با مشکل مواجه کرده است تولید موارد نظارت و مداخله ها بحث ضوابط و کپی رایت معنوی تلاش زیادی که انجام میشود فاصله داریم. وی موضوع کتاب سازی را یکی از آفت های رعایت حقوق مولفان و ناشران اعلام کرد و ادامه داد در قوانین مانیز قوانین خاص بازدارنده برای این موضوع لحاظ نشده است. به همین دلیل متأسفانه شاهد نقض حقوق پدید آورندگان از جانب پدید آورندگان قلابی هستیم. وی خاطر نشان کرد حمایت های غیر هدفمند در حوزه نشر و کتاب نیز دیگر علت تکثیرهای غیر قانونی و کتاب سازی و تخصیص یارانه کاغذ باتوجه به تعداد کتاب انتشار یافته نیز به کتاب سازی و تکثیرهای غیر قانونی دامن میزند.
مسئول کمیته همایش آینده نگری در نشر دانشگاهی:
تأکید براینکه باید این سیاست ها اصلاح شود- 2- باید ممیز اصلی مردم و جامعه باشند. 3- مردم تا چه میزان فرصت و این امکان را دا شتند که ممیز اصلی آنها باشند نه ممیز خاص. بحثی از وظایف ممیزی به صورت کاروانها ، تشکل ها ، ناشران واگذاری بشه. از وظایف مهم کار تشخیص بوده.
دکتر حسینی مهر همایش را برگزار کرده و نقد و بررسی می شود.
ناشران دانشگاهی خیلی علاقه ای به بررسی نشان ندادند. علت چی هست؟ یک مجموعه قوانین هست که این کتاب که باشد یک قوانین ثابتی و مسلمی وجود ندارد.
روابط پدید آورندگان و ناشران عبارتند از:
ضوابط یک قانون باشد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.