خوش آمديد,
مهمان
|
|
بررسی وارزیابی ماتریس گروه مشاوران بوستون BCG (شرکت لبنیات پاک)
تجزیه و تحلیل پرتفوی کسب و کار در قلمرو مدیریت استراتژیک، روش های متعددی برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژیها ایجاد گردیده است. تفسیر پرتفوی یک فعالیت دو مرحله ای است: 1 تجزیه و تحلیل عواملی که منجر به تعیین موقعیت دقیق سازمان در ماتریس ها میشود. 2 فرموله کردن اعمال یا گام هایی که برای بهبود موقعیت واقعی سازمان و رساندن شرکت به اهدافش باید صورت پذیرد تعاریف اصطلاحات و واژه های تخصصی : مدیریت استراتژیک: فرایند فرموله کردن اهداف سازمانی و مدیریت برای دستیابی به آن اهداف برنامه ریزی پرتفوی: برای انتخاب بهترین ترکیب فعالیت ها از میان فعالیت های بدیل فرموله کردن استراتژی: تعیین متغیرهای استراتژیک و سپس مدلسازی موضوع مورد نظر در قالب یک ماتریس و یا مدل تصمیم گیری ماتریس های پرتفولیو: هر کدام به نوعی وضعیت و موقعیت شرکت،سازمان و واحدهای کسب و کار را بر اساس متغیرهای استراتژیک مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و به تناسب نتایج حاصله،راهبرد مورد نظر را توصیه می نماید • محاسبه نرخ رشد نسبی محصولات: نرخ رشد نسبی محصولات در سال n برابراست با : ارزش کل فروش محصول در بازار در سال ) n-1 ( – ارزش کل فروش محصول در بازار در سال ) n ) تقسیم بر ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n-1) جدول نرخ رشد نسبی محصولات پاک در سال ۸۹ (ارقام به ۱۰ میلیون ریال) و ماتریس بوستون و سایر جداول در فایل ارسالی آورده شده اند. تجزیه و تحلیل ماتریس BCG علامت سئوال : محصولات بستنی، ماست، انواع خامه و پنیر ستاره: شیر، شیر طعم دار و کره سگ: شیر خشک بستنی: علامت سئوال ماست : علامت سئوال شیر: ستاره شیر طعم دار: ستاره شیر خشک: سگ خامه: علامت سئوال کره: ستاره پنیر: علامت سئوال پیشنهاد: انحلال یا واگذاری محصولات شیرخشک و پنیر ادغام یا سرمایه گذاری بیشتر در خصوص محصولات بستنی، ماست و همچنین انواع خامه شیر طعم دار ارتقاء نقدینگی و شیر در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد با تشکر از استاد امینییان تهیه کنندگان اقای نادعلی زاده و خانم اعلایی.
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
خوب بود ولی خیلی خلاصه تهیه شده .
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|