پنج شنبه, 09 فروردين 1403

 



موضوع: نظريه برجسته سازي

نظريه برجسته سازي 9 سال 3 ماه ago #107206

اين نظريه مي گويد رسانه ها در انتقال پيام ها نوعي اولويت يا برجسته سازي به وجود مي آورد. اين نظري باز هم تاثيرات رسانه ها را در حوزه رفتار محدود مي كند. اما رسانه ها با برجسته ساختن برخي از موضوعات مي توانند بر اطلاعات مردم تاثير بگذارند.
نقد نظريه :
1 - بايد توجه داشت در تعيين اولويت ها زمينه ها و ساختارهاي اجتماعي نيز تاثيرگذار هستند در حالي كه در برجسته سازي تعيين اولويتها صرفا به مخاطب نسبت داده مي شود.
2 - در بسياري موارد تمايز بين اينكه چگونه فكر كنيم و به چه فكر كنيم مشكل و ناممكن است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: بهنوش محتشمی