خوش آمديد,
مهمان
|
|
از آنجا که فنون فروش بی ارتباط با مبحث مشتری مداری نیست و حتی از ارکان مهم فروش نیز می باشد لذا مختصراً به این موضوع نگاهی می اندازیم
برخورد اولیه در مشتری مداری یکی از مهمترین اصول در مشتری مداری، برخورد اولیه (First Impression) است. ماهیت ذهن ما به گونهای است که برخورد اولیه در آن اثرات بسیار زیادی دارد و این بسیار مهم است که در اولین ارتباط شما چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنید؟ بسیاری از افراد اولین برخورد برایشان بسیار کلیدی است و چیزی که از ارتباط در ذهن دارند، همان برداشت اولیه است. بنابراین مواظب باشید که: چطور به استقبال مشتریان میروید؟ چطور با آنها سلام و احوال پرسی میکنید؟ پوشش شما و ظاهرتان چگونه است؟ ظاهر و ویترین مغازه شما چطور است؟ چگونه با مشتری ارتباط چشمی برقرار میکنید؟ آیا لبخند میزنید؟ این موارد حداقلهای ارتباط با مشتری هستند کارن لی لاند در کتاب خدمات مشتریان خود، مهمترین عوامل نارضایتی مشتریان را بی تفاوتی و برخورد بد کارمندان معرفی می کند در ادامه اجازه بدهید چند اصل بسیار مهم در مشتری مداری را با یکدیگر مرور کنیم اصل اول: هیچ کسی مجبور نیست از ما خرید بکند و تحت هر شرایطی باید احترام وی به صورت کامل رعایت شود اصل دوم: اولین وظیفه ما مشاور بودن است و دومین وظیفه فروشنده بودن. اصل سوم: جذب مشتری، بسیار راحتتر از نگهداری از مشتری و نگهداری مشتری، بسیار راحتتر از رضایت مشتری است. اصل چهارم: باید تا حد ممکن به مشتریان مثبت نگر بود و از قضاوت آنها پرهیز کرد. اصل پنجم: هرگز با مشتریان تبعیض آمیز برخورد نکنید و با همه برخورد یکسانی داشته باشید. اصل ششم: در قول دادن به مشتری بسیار دقیق باشید و تا حد ممکن از قول دادن پرهیز کنید و تحت هر شرایطی به قول خود وفادار باشید. اصل هفتم: مشتری قبل از این که مشتری باشد، یک انسان است و تمام حقوق یک انسان برای او پا برجاست. |
آخرين ويرايش: 3 سال 11 ماه ago توسط علی پوراشراف.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: جواد فاتحی نسب, احسان اعرابيان, راضیه کوچکی, مبینا ایاز, پژمان پاشائی, جعفر خدابخشی, معصومه خدایی, ناصر شاکر, مهرناز غنچی فشکی, محمود فرنیا, حامد قیض اله زاده, مصطفی محمدزاده, رضا منصوری الموتی, زهرا حاجی رمضانی, مظفر حسینی قجلو, امیرعباس راددوست, قدرت الله محمدی, مسعود مهاجرمیلانی, سیدامیرمحمد نواب کاشانی, امیر یارمحمدی
|