چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

 



موضوع: برگزاری نشست تخصصی عفت کلام

برگزاری نشست تخصصی عفت کلام 9 سال 6 ماه ago #102973

  • محبوبه جنتي جهرمي
  • محبوبه جنتي جهرمي's Avatar
به همت انجمن علمی دانشجویی، اولین نشست تخصصی با موضوع عفت کلام در روز چهارشنبه مورخ 30 مهر ماه در ساعت 15:30 دقیقه در سالن خوارزمی با حضور استاد محترم حجت السلام والمسلمین جناب آقای قوامی خطیب و دانشجویان گروه های امورفرهنگی، گرافیک، زبان، روابط عمومی و کامپیوتر برگزار گردید.
در این جلسه در خصوص معنای عفت کلام در آیات قرآنی و روایات و نهادینه کردن بحث اخلاق در زندگی و اثرات آن در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی، صحبت های جامع و کاملی ارائه گردید.
ایشان فرمودند: عفت کلام ریشه در عفت اندیشه دارد و عفت در تمامی زمینه ها از قبیل عفت چشم، عفت گوش و عفت شکم وجود دارد؛ که روح بیشتر از جسم نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. بنابر این اگر کلام حفظ گردد خیلی از استرس های روحی و روانی انسان کاسته می شود و فردی که استرس دارد، کلام آن عفیف نمی باشد.
ایشان در ادامه متذکر شدند پدر و مادر در خانواده باید عفت کلام را رعایت نمایند به دلیل آنکه یکی از حقوق الهی می باشد و محبت کردن و زیبا صدا کردن افراد در خانواده واجب است.
رعایت نکردن عفت کلام باعث مهیا شدن بستر گناه برای انسان می شود، همچنین بعد از تشریح آیات قرآنی در خصوص این بحث به آیات 83 سوره بقره، 23،5،8،9،63 سوره نساء و 23 سوره اسراء و... اشاره فرمودند.
در پایان سخن به رعایت کردن عفت کلام که باعث پایداری سلامت انسان و خانواده در ابعاد فردی و اجتماعی می شود، اشاره فرمودند.


پيوست a-SAM_1111.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1112.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1113.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1120.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1122.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1132.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1135.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1140.JPG يافت نشد



پيوست a-SAM_1143.JPG يافت نشد

پيوست:
آخرين ويرايش: 9 سال 6 ماه ago توسط محبوبه جنتي جهرمي.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.