سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پنج کار مهم که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام

پنج کار مهم که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام 9 سال 10 ماه ago #86044

بسم ا...الرحمن الرحیم




نام و نام خانوادگی :سامان پورمحسنی

رشته :مدیریت کسب و کار

استاد مربوطه :جناب آقای پور اشرف

دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد 13



پنج کار مهم که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام می دهند :




اکثر افراد موفق چه در ایران و چه در خارج از کشور ، از ساعات اولیه صبح شان به خوبی استفاده می کنند. در این مقاله 5 ویژگی مشترک صبح افراد موفق را با هم بررسی می کنیم...

ساعات اول صبح برای شما بهترین دوست است. دوست داشته باشید یا نه، استفاده از ساعات صبحگاه قبل از شروع کار ، کلید موفقیت و سلامت در زندگی است. بله ، سحرخیزی ویژگی مشترک بسیاری از مدیران ارشد، اشخاص تراز اول ،
و دیگر افراد تاثیرگذار است. اکثر افراد موفق چه در ایران و چه در خارج از کشور ، از ساعات اولیه صبح شان به خوبی استفاده می کنند.

میدانم الان چه فکری میکنید؛ شما کارهایتان را شب راحت تر انجام میدهید . بر اساس بررسی های انجام شده ، شب کارها پیشرفت و سرعت چندانی ندارند اما سحرخیزها پیشروتر و کاراترند. بعلاوه ، کسانی که پیش از شروع کار ، زندگی شان را شروع میکنند ، بهتر زندگی میکنند.
بیایید 5 کاری را که موفق ها پیش از ساعت 8 صبح انجام میدهند با هم بررسی کنیم.










1- ورزش


اکثر کسانی که نرمش میکنند ، صبح ها این کار را انجام میدهند. یک نرمش ساده یا قدری پیاده روی و تمرینات کششی پیش از شروع کار ، انرژی بهتری برای کار به شما میدهد و احساس توانایی و شایستگی شما را افزایش میدهد. هرکسی بعد از یک مبارزه سخت از عهده یک دسته کاغذ برمی آید. تمرینات صبحگاهی ، احتمال مشکلات قلبی بعد از یک روز کار سنگین از بین میبرد. حتی اگر ساعت 5 صبح هنوز چشمتان باز نشده و برای یک تمرین پیاده روی هشیار نیستید ، سعی کنید 15 دقیقه زودتر بیدار شوید و در همان رختخوابتان به تمرینات کششی و نرمشی بپردازید. با این کار ، بدنتان بیدار میشود و برای کار روزانه آماده میشوید.





2- برنامه ریزی برای کارهای روز




با پیاده کردن اهداف و برنامه ها و کارهای روزانه تان روی کاغذ ، نیروی خود را مضاعف کنید. صبح بهترین زمان برای این کار است ، چرا که تنها فرصت آرام روز است که میتوانید در آن تمرکز کنید. صبح زود ، بهترین زمانی است که در آن میتوان به اولویت بندی کارهای روز پرداخت. همچنین میتوانید در این زمان ، میتوان بدون مزاحمت و حواسپرتی ، برای هر کاری زمان مشخصی را در جدول کارها تعیین کرد و مشکلات موجود را حل کرد. در حین برنامه ریزی ، سلامت ذهن خود را از یاد نبرید. برای هر چند دقیقه پیاده روی در اطراف ساختمان یا تمرینات تمرکز پشت میزتان ، 10 دقیقه به ذهنتان استراحت دهید. غذای سالم استفاده کنید. هر شب چند دقیقه وقت بگذارید و یک تنقلات سالم و مقوی برای روز بعدتان آماده کنید و با خود بیاورید.










3- خوردن صبحانه سالم.


همه ما بیرون دویدن از خانه با یک لیوان چای و معده خالی را تجربه کرده ایم. پشت میزتان نشسته اید و تمام حواستان به این است که ساندویچ فروشی نزدیک شما کی باز میکند! این اصلا خوب نیست. هر روز صبح ، زمانی را به تغذیه تان اختصاص دهید تا برای کارهای روزانه آماده شوید. با این کار ، به جای اینکه فکرتان مشغول دل ضعفه شود ، به کارهای در دستتان جمع میشود. صبحانه خوردن ، نه فقط برای سلامت جسم شما عالی است ، بلکه زمان خوبی برای ارتباط اجتماعی است. حتی پنج دقیقه صحبت کردن با همسر یا فرزندتان در حین خوردن صبحانه، قبل از بیرون رفتن از خانه روحیه شما را عالی میکند.




4- تصویر سازی ذهنی


این روزها ، درباره سلامت جسمی مان خیلی حرف میزنیم اما گاهی به سلامت روح مان بی توجهیم.
صبح زمانی عالی و فرصتی آرام برای این است که قدری در ذهن خودتان تمرکز یا تصویرسازی کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و روزتان را تصویرسازی کنید و برروی موفقیت هایی که کسب خواهید کرد تمرکز کنید. حتی یک دقیقه تصویرسازی و تفکر مثبت ، به بهبود رفتار شما و تسلط به کارهای روزانه تان کمک میکند.


5- انجام کارهای سنگین و سخت در ابتدای روز .



همه ی ما آن کاری را که همیشه به تعویق می اندازیم میشناسیم. این کار همه روز پیش چشم ماست (یا همه هفته) تا زمانی که بالاخره آنرا با تعویق زیاد انجام بدهیم. این منبع قوی برای استرس زایی در تمام ساعات شماست. کار سخت و ناخوشایند را در ابتدای روز انجام دهید . بجای اینکه آنرا از صبح به ظهر و از عصر به فردا بیندازید ، همان اول روز آنرا از سر راهتان بردارید. صبح زمانی است که خوب استراحت کرده اید و سطح انرژی بالایی در آن دارید. پس توانایی بهتری در انجام کارهای سخت دارید. به این فکر کنید که روز شما خیلی راحت تر خواهد شد. همینطور که به سمت پایان روز میروید ، کارها راحت تر خواهد شد و به زمان استراحت و کارهای سبک میرسید.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پنج کار مهم که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام 9 سال 9 ماه ago #94710

  • علی پوراشراف
  • علی پوراشراف's Avatar
خيلي مهم است که آخر روز به ياد بياوريد که مي‌توانيد طرز فکرتان را عوض کنيد.
اينکه ياد بگيريد چطور در فکر کردن استاد شويد باعث مي‌شود تفکري پربازده داشته باشيد. اگر بتوانيد اين خصوصيت را در خود ايجاد کنيد طوريکه به عادت هميشگي تان تبديل شود، تمام طول زندگي فردي موفق خواهيد شد. افراد باهوش تصميمات خوب مي‌گيرند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.