سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پروژه متن و ترجمه

پروژه متن و ترجمه 9 سال 7 ماه ago #101750

اسطوره شناسی
گفته شدئه است که قدرت ، قضا و قدر قوی تر از او است. هومر هرا را مجبور کرد تا با تمسخر از او بپرسد که آیا او قصد داشته است تا با مرگ سرنوشت کسی را به تباهی بکشاند.
اینطور وانمود می شود که او یکی پس از دیگر عاشق زنان می شود و به هر حقه ای متوسط می شود تا این خیانت را از همسرش مخفی نگه دارد. توضیح اینکه چرا چنین اعمالی به بیشتر خدایان بزرگ نسبت داده می شود این است که ، حکما می گویند ؛ زئوس داستانها و شعرها از ترکیب خدایان زیادی شکل گرفته اسن. زمانی که او را در شهری که قبلاً یک حاکم الهی بوده می پرستیدند این دو خدا کم کم با هم ترکیب می شدند و یک هدا که همان زئوس باشد شکل می گرفت سپس همسر خدای اولی به زئوس منتقل می شد. نتیجه به هرحال ، مایه تاسف بود که یونانی های جدید این عشق بازی های بی پایان را دوست نداشتند.
هنوز هم حتی در مدارک اولیه موجود ؛ زئوس ابهت خودش را دارد . (رایلیل) آگامسون این طور ستایش می کند. زئوس بسیار با شکوه ، بسیار بزرگ خدای طوفان و ابر ، تو که در بهشتیها ساکن هستی او نه تنها خواها از خود گذشتگی بود بلکه انتظار کار نیک از مردم داشت. به ارتش یونانی های در تروی گفته شد که پذر زئوس هیچوقت به دروغگوها و کسانی که قسمهای خود را می شکنند کمک نمی کند و این 2 نظریه کم و بیش برای مدتهای طولانی در کنار یکدیگر ماندگار شدند.
سپر سینه او محافظش بود حتی دیدن آن هم وحشتناک بود. پرنده اش عقاب بود و درختش بلوط معبدش Dodona در سرزمین درختهای بلوط بود. اراده خدا را با خش خش برگهای بلوط آشکار می شد که کشیش این گونه تفسیر می کرد.
Hera(JUNO)
او همسر و خواهر زئوس بود . اقیانوس تاینانز و تقیس او را به ارمغان آورده بود . او یک حامی ازدواج بود و توجه عجیبی به زنان متاهل داشت جذابیت خیلی کمی از او در پرتره ای که شاعران از او رسم کرده اند وجود دارد.
او به راستی در شعرهای اولیه طلبیده شده بود.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: منصوره سعیدپور سرچشمه