پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه ای از کنفرانس مورخ 20-1-93 در دو موضوع

خلاصه ای از کنفرانس مورخ 20-1-93 در دو موضوع 10 سال 1 هفته ago #70630

بسمه تعالی

موضوع اول

تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر جنبش سیاسی مصر در سال 2011
• اهمیت شبکه های اجتماعی در جنبش های سیاسی در سالهای اخیر به وفور دیده می شود که باعث تسهیل، ایجاد و توسعه تحرکات اجتماعی سیاسی شده است.
• پست الکترونیک، اتاق های گفت و گوی اینترنتی، گروههای الکترونیک، محفل های اینترنتی و تابلوهای اعلانات مجازی از امکاناتی است که فضای مجازی برای جنبش های سیاسی- اجتماعی فراهم کرده است. نمونه بارز آن در انقلاب مصر دیده شد که مردم شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را با انتشار تصویرها، نظرها و فیلم های خود در فیس بوک منتشر می کردند، همچنین فعالیت شبکه های اجتماعی غیر مجازی یعنی خانواده، گروه های همسالان و دوستان از دیگر عوامل انسجام اجتماعی بوده است.
• از طرف دولت ها با فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانع دسترسی کاربران بطور آزاد از این فضا شدند اما انتقال محتوای این فضا به کشورهای دیگر امکان دسترسی به این شبکه ها را دارا بوده اند.
• دسترسی سریع و هزینه حداقلی به اطلاعات آنلاین بارزترین ویژگی فضای سایبر است.
مهمترین دلیل های کاربرد وسیع شبکه های اجتماعی، فضا و رسانه های مجازی در جنبش های منطقه

موضوع دوم

تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012
• طبق گزارشی که از مرکز تحقیقاتی پیو (PU) از مشارکت های مدنی در اینترنت و آمریکا منتشر شده آمده است استفاده از رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک ویژگی از تعاملات سیاسی و مدنی برای بسیاری از آمریکایی ها است.
• 60 درصد از بزرگسالان آمریکایی از رسانه ها ی اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام شده است. تعداد افرادی که در این تحقیق شرکت کرده اند عبارتند از :
1. 323 نفر کاربران سنین 18 تا 29 سال در رسانه های اجتماعی
2. 388 نفر کاربران سنین 30 تا 49 سال در رسانه های اجتماعی
3. 323 نفر کاربران سنین 50 تا 64 سال در رسانه های اجتماعی
4. 167 نفر کاربران سنین بالای 65 سال در رسانه های اجتماعی
این آمارها نشان دهنده این است که کاربران یا دارای قویترین جذب هستند یا روابط ایدئولوژیکی دارند ولی بیشترین احتمال آن است که جمهوری خواهان و دموکرات ها از رسانه های اجتماعی برای یک هدف سیاسی یا اجتماعی استفاده کرده و از این رسانه ها برای گذاشتن محتواهای سیاسی و گرفتن لایک از کاربران سو استفاده می کنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه ای از کنفرانس مورخ 20-1-93 در دو موضوع 10 سال 6 روز ago #71388

آقای کشاورزی
خلاصه کار تحقیقی شما دریافت شد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی