خوش آمديد,
مهمان
|
|
استاندارد 13 حسابداری تجویز نحوه عمل حسابداری مخارج تامین مالی است براساس این استاندارد مخارج تامین مالی عموما بلافاصله به عنوان هزینه دوره شناسایی می شود و این مخارج به حساب دارایی منظور میگردد و به طور کلی سود تضمین شده، کارمزد و سایر مخارجی که واحد تجاری برای تامین منابع مالی متحمل میشود و مخارج تامین مالی قراردادهای اجاره به شرط تملیک و خرید اقساطی که براساس استانداردهای حسابداری مربوط شناسایی می شود شامل این مخارج می شود واحد تجاری ممکن است براساس قراردادهای تأمین مالی، وجوهی را درارتباط با یک دارایی واجد شرایط دریافت کند و قبل از مصرف تمام یا بخشی از این وجوه برای دارایی موردنظر، متحمل مخارج تأمین مالی شود. درچنین شرایطی، اغلب این وجوه به طور موقت تا زمانی که برای دارایی واجد شرایط مصرف شود، سرمایهگذاری میگردد. برای تعیین مبلغ مخارج تأمین مالی قابل احتساب در بهای تمام شده دارایی، درآمد حاصل از سرمایهگذاری موقت این وجوه از مبلغ مخارج تأمین مالی تحملشده، کسر میشود براي مثال ، چنانچه فعاليت تأمين مالي واحد تجاري به صورت متمركز انجام شود چنين مشكلي پيش مي آيد . درچنين شرايطي ، تعيين مبلغ مخارج تأمين مالي كه مستقيماً قابل انتساب به تحصيل دارايي واجد شرايط است مشكل و اعمال قضاوت ضروري مي شود.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: محمد عمران زاده
|