شنبه, 01 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نقش رسانه هاي ارتباط جمعي

نقش رسانه هاي ارتباط جمعي 10 سال 3 ماه ago #51471

1 - نقش آموزش : تعريفي كه سازمان علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) از آموزش آورده است عبارت است از :
تمام كنش ها و واكنش ها ، اثرات و روش هايي كه براي رشد و تكامل و توانايي هاي مغزي و معرفتي و مهارت ها ، نگرش ها و رفتار انسان به كار مي روند به طريقي كه شخصيت انسان تا ممكن ترين حد آن تعالي بخشند ، آموزش و پرورش مي گويند.
2 - نقش خبري رسانه هاي جمعي : مهمترين نقش و كاركرد رسانه هاي جمعي ، پي جويي و گردآورط اطلاعات در مورد حوادث و رويدادهاي ملي و فراملي و انتقال آن ها به عموم مردم بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب گروهي است.
در خبر بايد پنج مورد رعايت شود :
1 - خبر بايد رويدادهاي تازه باشد
2 - محتواي خبر بايد با اهميت باشد .
3 - موضوع خبر جاذب باشد
4 - كامل و جامع باشد
5 - خبر بايد كوتاه و فشرده باشد
تعريف آموزشي رسانه هاي جمعي : در ميان رسانه هاي جمعي ، راديو ، تلويزيون از لحاظ آموزش غير رسمي ، جايگاه ويژه اي دارند. اگر خصلت سرگرم كننده تلويزيون و راديو بگذريم ، اين وسايل به دليل برد وسيعشان از بهترين وسايل آموزشي و فرهنگي هستند كه هم اكنون در اختيار جوامع و كشورهاي مختلف قرار دارند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا