شنبه, 01 ارديبهشت 1403

 



موضوع: چرا بیمه عمر داشته باشیم!!!؟

چرا بیمه عمر داشته باشیم!!!؟ 8 سال 10 ماه ago #117769

توجه به پس‌انداز و آینده‌نگری از نشانه‌های مردم یک کشور زنده و پویا بوده و هست.
امید به زندگی و داشتن آینده‌ای روشن باعث شده که در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا افراد مختلف غیر از پس‌اندازه‌های بانکی، برای خود و فرزندانشان بیمه‌عمر و پس‌انداز تهیه نمایند.
متأسفانه توجه کافی نداشتن به این امر باعث شده تا فرزندان زیادی در اثر بیماری، از کارافتادگی یا فوت پدر مادرشان مجبور به کار اجباری گردند، یا تن به خیلی از فحشا دهند، که این امر متأسفانه به نوبه خود به یک معضل اجتماعی بدل شده است.
توجه کافی نداشتن به پس‌انداز و روی‌آوری دو چندان به گرفتن وام در دیگر معضلات اجتماعی جامعه ماست که خود بحثی مفصل می‌طلبد.
شاید در ذهن شما هم این سوال جرقه زد، که چه فرقی بین پس‌انداز عادی بانکی و بیمه‌عمر وجود دارد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که در شکل عادی هر دو سپرده یک معنا دارند و حالت سرمایه‌گذاری بلند مدت دارند، ولی در مزایا دارای تفاوت‌هایی هستند که باید به آنها اشاره نمود:
* در شرایطی که جامعه ما به سمت خصوصی‌سازی و کارآفرینی سوق دارد، باید گفت دیگر خبری از حقوق بازنشستگی نخواهد بود، پس شرایط ایجاد می‌کند که ما بیمه‌ای داشته باشیم که در سن بازنشستگی بتوانیم روی آن حساب باز کنیم. بيمه تشكيل سرمايه بازنشستگي یکی از این بیمه نامه های عمر به حساب می‌آید که هدف از اين بيمه‌نامه ايجاد يك سرمايه مطمئن براي آينده بيمه‌گذار است و گاهی بیمه‌گذار پس از گذشت مدتی معین می‌تواند از محل اندوخته خود، وام نیز دریافت نماید.
* همه ما نیاز به پشتوانه‌ای برای درمان بیماری‌های خاص و پر هزینه (قطع عضو، پیوند کلیه، عمل قلب باز) داریم. پوشش‌هاي بيمه حوادث انفرادي می‌تواند در اینگونه موارد بسیار راه گشا باشد.
* همانطور که قبلاً گفته شد متأسفانه در جامعه ما که رو به سوی وام دارد، خدا نکرده در صورت فوت وام گیرنده مشکلات فراوانی برای خانواده شخص به ارمغان خواهد آمد. برای جلوگیری یا پیشگیری از این امر می‌توان از بيمه‌عمر مانده بدهكار استفاده نمود. در اين بيمه نامه چنانچه بیمه شده (وام گیرنده) در طول مدت بیمه (وام) فوت نماید، مانده اقساط وي از تاریخ فوت تا پایان مدت وام بطور یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام‌دهنده پرداخت می‌گردد.
* کسانی که به مسافرت‌های خارج کشور هم می‌روند می‌توانند از بیمه‌عمر استفاده‌های مفیدی ببرند. هزینه درمان، هزینه دعاوی، راهنمايي و كمك رساني در صورت سرقت يا مفقود شدن مدارك مسافرتي و...

موارد بالا تنها قسمتی از مزایای بیمه‌عمر به شمار می‌آید که با هم به اختصار مرور کردیم. امیدوارم با آینده‌نگری و دیدی بهتر به خرید این بیمه‌نامه برای آینده‌ای سرشار از امید اقدام نماییم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نسرین آزاد*, سليمان شادلو*
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه