جمعه, 31 فروردين 1403

 



موضوع: رمز برتري يا حركت در بالاترين سطح ممكن IKEA

رمز برتري يا حركت در بالاترين سطح ممكن IKEA 10 سال 7 ماه ago #34904

بسمي تعالي

IKEA رمز برتري يا حركت در بالاترين سطح ممكن
تفكر پويا+ حركت مستمر= موفقيت ماندگار

IKEA، يك معيار استاندارد در سطح جهان
امروزه مبلمان ها و دكوراسيونهاي با قيمت ارزان و كيفيت مناسب را به بازارهايي كليدي در سراسر جهان ارسال مي كند و تنها توزيع كننده در عرصه خود محسوب مي گردد، اين شركت سالانه حدود 120 ميليون بازديد كننده در 125 نمايندگي دارد، و حدود 35 ميليون كاتالوگ ارائه مي كند. توانايي IKEA از عوامل مختلفي بر گرفته است كه 3 مورد آن عبارتند از:
1- قابليت طراحي منحصر به فرد
2- توانائي منحصر به فرد منبع يابي و تامين مواد اوليه از توليد كنندگان انبوه
3- استراتژي كاملاعلمي- عملي و مدرن
به گفته يكي از مديران آلماني يكي از عواملي كه باعث ايجاد انگيزه و تداوم موفقيت آن هست، تركيبي موفق از قيمت و يك احساس رضايت از خريد است، احساس از شادي و اين احساس شادي به همراه هوشياري علاوه بر به صرفه بودن از عامل قدرتمند و نامحسوس ديگري ناشي مي گردد كه در تمامي پرسنل اين شركت موج مي زند.
در اوايل كار و جواني آقاي KAMPARD كار خود را به عنوان فروشنده كبريت و كارتهاي كريسمس آغاز كرده و به طور اتفاقي به خريد يك تاسيسات از رده خارج مبلمان در اوايل ده 50 وارد كار مبلمان گرديد. در سال 1953 وي اولين سالن نمايش خود را در كارخانه اي كه از پيش در Almhut خريداري كرده بود گذاشت.
گسترش بين المللي IKEA در طي خصوصاً 25 سال اخير بطور پيشرونده در كشورهاي با پتانسيل گسترش به وقوع پيوسته است. گسترش اين شركت در خارج از اسكانديناوي از طريق جستجو و تلاش خلاقانه Ingvar kamprad براي يافت موقعيتهاي جديد انجام گرفت.
مديريت نيروي كار
باور بر اين است كه روش مديريت خاص و بر پايه مشتري مداري و مردمي آنها از جذابيتي جهاني بر خوردار است. براي استخدام تازه كار IKEA به دنبال افرادي است كه قابليت برقراري ارتباط و روابط عمومي خوبي داشته باشند.
كاركردن با اروپائي هاي آلمان
كار كردن با اروپائيهاي فرانسه
انجام متفاوت امور در ايالت متحده
موضوعات مقرر نشده: مديريت و توسعه منابع كاري

موخره

داستان IKEA موضوع يك فرايند اقتصادي زنده،پويا، انعظاف پذير، اصولي و استوار بر خواستن يك فرد براي شروع از نقطه اي نزديك به صفر در يك كارگاه محلي كوچك در سوئد تا رسيدن به برترين قله هاي تجاري قابل دسترس در به وجود آوردن اسطوره اي به نام اينگوار كه ابداع كننده ترمهاي جديدي در تجارت بين المللي علاوه بر ثبت اصول و فرمولهاي خاص تجاري مبتني بر شناخت بازار، شكستن قواعد جاري و معمول روز و فروش كالاي ارزان براي در بر گيري طيف گسترده خريداران با درآمدهاي متوسط و پائين بدون قرباني كردن كيفيت مي باشد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مرتضي تاجيك