جمعه, 10 فروردين 1403

 



موضوع: استراتژیهای کاربردی

استراتژیهای کاربردی 9 سال 3 ماه ago #107517

انواع استراتژیهای کاربردی

یک سازمان می تواند از ١٣ نوع استراتژی استفاده نماید. این ١٣ نوع استراتژی عبارتند از: یکپارچگی عمودی به بالا، یکپارچگی عمودی به پایین، یکپارچگی افقی، رسوخ در بازار، توسعه بازار، توسعه محصول، تنوع همگون، تنوع نا همگون، تنوع افقی، مشارکت، کاهش، واگذاری و انحلال. که در ذیل هر کدام از این انواع استراتژی را به اختصار بیان می کنیم.

استراتژیهای یکپارچگی

یکپارچگی عمودی به بالا

مقصود از یکپارچگی عمودی به بالا این است که شرکت با خریدن شرکت های پخش یا خرده فروشی ها می کوشد بر میزان کنترل خود بیافزاید. در اجرای استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا یکی از راههای اثر بخش این است که شرکت اقدام به واگذاری حق امتیاز کند. در این صورت شرکت ها می توانند از طریق واگذاری حق امتیاز به سرعت گسترش یابند که هزینه ها و فرصت های موجود بین عده زیادی سر شکن می شود.

یکپارچگی عمودی به پایین

یکپارچگی عمودی به پایین یکی از استراتژی هایی است که شرکت می کوشد در اجرای آن بر میزان مالکیت خود بیافزاید و شرکت عرضه کننده مواد اولیه را تحت کنترل خود درآورد. بویژه زمانی این استراتژی ها مناسب هستند که شرکت به عرضه کنندگان مواد اولیه خود اطمینان کافی نداشته باشد، آن ها قیمت ها را بسیار بالا منظور کنند یا اینک نتوانند نیاز های شرکت را تأمین نمایند.

بعضی شرکت ها به جای به تملک در آوردن شرکت های عرضه کننده مواد اولیه با تعداد زیادی از آن ها وارد مذاکره می شوند. روشی دیگر به نام "تأمین از خارج" بسیار متداول شده است و شرکت ها از عرضه کنندگان خارجی مواد مورد نیاز خود را فراهم می کنند.

یکپارچگی افقی

منظور از یکپارچگی افقی اجرای یکی از استراتژی هایی است که شرکت می کوشد شرکت های رقیب را به مالکیت خود درآورد و بر میزان کنترل بر آن ها بیافزاید. ادغام شرکت ها، خرید شرکت رقیب و بلعیدن شرکت های دیگر ازجمله استراتژی هایی است که شرکت های رقیب به اجرا در می آورند و می کوشند بدین وسیله به میزان زیادی از پدیده ای به نام "صرفه جویی به مقیاس" ستفاده کرده و نیز منابع و شایستگی ها را منتقل نمایند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

استراتژیهای کاربردی 9 سال 3 ماه ago #107689

سلام ممنون از مطلبی که قرار داده‌اید. ولی تمام موارد ( از 13 مورد) در تحقیق آورده نشده است. اگر تکمیل نمائید بهتر است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مهین ظریفیان جولایی