خوش آمديد,
مهمان
|
|
بسمه تعالی
خلاصه تدریس استاد گل احمدی تاریخ : 30/ 8/ 1393 مصاحبه : نوعی خبرگیری مستقیم که عقاید وافکار افراد مهم و نظر مردم عادی در خصوص موضوعات خاص برای آگاهی عموم انجام می گیرد. تعریف مصاحبه مطبوعاتی : پرسش و پاسخ میان دو یا جند نفر برای انتقال یک پیام انواع مصاحبه : مصاحبه فردی - گروهی - شفاهی - کتبی - کنفرانس مطلوعاتی - خبری - تفسیری - هدایت شده ,هدایت نشده و ترکیبی - عمقی - گسترده مصاحبه فردی : برای کسب آگاهی افراد معروف و یا عادی در زمینه مسایل خاص صورت میگیرد و اینکه چه کارهایی انجام داده اند و با بیو گرافی ( شرح حال )فرق دارد 1- فرد معروف است و کارهای او ارزش ویژه دارد 2- فرد معروف نیست ولی کار انجام شده مهم است مصاحبه گروهی : آگاهی از عقاید و نظر تعدای زیادی از افراد جامعه و آگاهی از وقایع جاری و مسئولیتی ندارند و صرفا نظر خود را بیان می کنند مصاحبه شفاهی : به صورت حضوری و یا تلفنی صورت می گیرد و رکن اصلی مصاحبه کننده است و باید آگاهی لازم را دارا باشد مثل روانشناسی و جامعه شناسی مصاحبه کتبی : مصاحبه شونده به دلیل اینکه وقت کافی و تسلط برای پاسخ گوییداشته باشد سئوالهارا دریاف و به آنها پاسخ می دهد کنفرانس مطبوعاتی : برای آگاهی عموم مصاحبه شونده تقاضا می کند و تا نظرات و موضوعات مورد نظر خود رابیان کند وتعدادی رسانه را دعوت میکند . پرسش ها در این موارد مهم است و سئوال باید از چند سئوال پی در پی انتخاب شود چون فرصت سئوال مجدد وجود ندارد مصاحبه خبری : برای کسب آگاهی دقیق از منبع جهت روشن شدن موضوع صرت می گیرد و حاوی اطلاعات جدید که قبلا انتشار نشده است میباشد مصاحبه تفسیری : برای روشن شدن جزییات رویدادو انگیزه وقوع و و طرح دیدگاه های مختلف انجام و جایگاه ویژه ای در رسانه ها دارد مصاحبه هدایت شده : پرسش ها و پاسخ ها از قبل مشخص شده اند مصاحبه هدایت نشده : پرسش ها مشخص نیست و کنترل در دست مصاحبه گر است مصاحبه ترکیبی : از هر دو روش بالا استفاده می گردد |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|