چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بازاريابي

بازاريابي 9 سال 7 ماه ago #101053

از منظر مديريت کسب و کار – بازارشناسي يعني انجام تحقيق در بازار لذا قبل از هر گونه انجام عمليات بايد اقدام به تحقيقات د ر بازارنمود يعني بررسي بازر و بازارشناسي امروزه با توجه به تفاوت ميان خواسته ها – تمايلات مشتريان و همچنين ويژگيهاي فرهنگي – اقتصادي- جغرافيايي ديگر نمي توان همه را به يک چشم نگريست بلکه بايد براي هر بازار متناسب با ويژگيها و خصوصيات هر فرهنگ و جامعه عمل کرد به عبارتي بازارهاي مختلف نسخه هاي متفاوتي را مي طلبد براي توفيق در بازاريابي رقابتي ابتدا بايد مشتريان را شناخت بازارياب مجرب قبل از هر اقدامي ابتدا براي بازار شناسي هزينه مي کند
شرکتهاي موفق و کشورهاي پيشرو از اين مسير عبور کرده و به مقصد زيباي کسب و کار رسيده اند به عنوان مثال:
کشور ژاپن: در بازار چادر مشکي ايران ساليان سال است که در دست شرکتهاي ژاپني مي باشد آنها با شناخت فرهنگ و مذهب ايرانيان آنها را در اين امر موفق ساخته است و همواره در توليد چادر مشکي حرف اول را در بازار ايران مي زند.
به طور کل در بازاريابي بايد 1- شناخت مشتري-2- شناخت خود- شناخت رقبا- شناخت محيط و عوامل محيطي را بايد در نظر گرفت.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازاريابي 9 سال 7 ماه ago #101078

از مشارکت خوب شما متشکرم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی