خوش آمديد,
مهمان
|
|
به طور کلی حوزه مطالعه علوم ارتباطی بر چهار بخش استوار است:
1.پیام سازان، انگیزش ها و مقاصد آنها ؛ که مشخصات اجتماعی و اقتصادی آنها مورد بررسی قرار می گیرد 2.تجزیه و تحلیل محتوای رسانه ها ؛ تحلیل محتوای تبلیغات و نیز تحلیل پیام ها از نظر معنی شناسی در این مقوله جای دارد 3.بررسی پیام گیران یعنی خوانندگان، شنوندگان و تماشاگران ؛هدف اینکه معلوم شود چه کسانی چه پیامهایی را دریافت می کنند 4.تحلیل آثار و نتایج ارتباطات ؛ که بر مبنای پاسخ ها و عکس العمل های پیامگیران اندازه گیری می شود برای آنکه بدانیم ارتباط جمعی چگونه کار می کند باید نخست نگاهی به فراگرد ارتباط (به طور اجمالی) بیندازیم ارتباط از یک واژه لاتینی به معنی مشترک می آید و ما ارتباط برقرار می کنیم تا با شخص دیگری اشتراک نظر پیدا کنیم از اینجاست که تلاش می کنیم اطلاعاتی با برداشتی را با دیگران در میان بگذاریم.
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با تشکر از مطلب ارسالی و ارایه این موضوع در کلاس
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|