جمعه, 31 فروردين 1403

 



کاربینی بازدید از وزارت صنعت معدن وتجارت

IMG 0618 copy copyIMG 0621
1 copy copy copy
آیا شغل شما با رشته تحصیلی شما مرتبط است ؟ نوع ارتباط آن را بیان فرمائید؟
بله به نوعی , من مسئول تدارکات یک شرکت دولتی هستم و کار تدارکات ارتباط مستقیم با خرید و فروش کالا و خدمات دارد به همین دلیل می توان ارتباط آن را توجیه کرد در واقع یک مدیر تدارکات باید با قوانین و علم بازاریابی آشنایی کامل داشته باشد.
مشخصات محیط کار مورد بازدید :
شرکت مورد بازدید یکی از معاونت های وزارت صنایع , معدن و تجارت بوده مثل تمام مکانهای اداری و دولتی دارای تعدادی کارمند و تجهیزات اداری و اتاقهای متعدد جهت ارائه خدمات به مراجعین
نام سازمان و یا شرکت بازدید شده :
وزارت صنعت با معدن و تجارت معاونت بازرگانی خارجی
فعالیت اصلی شرکت بازدید شده چیست ؟
واحدی که ما بازدید کردیم 4 وظیفه مهم بر عهده داشت. 1 واحد بازاریابی خارجی که وظیفه کمک به صادرات کالای های ایرانی , برگزاری نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی و همچنین اعزام شرکت های تولیدی ایرانی به نمایشگاههای خارجی و هماهنگی های مربوطه را بر عهده داشت 2 اطلاع رسانی جهت صادرات کالا و کمک به تولید کنندگان داخلی جهت عرضه و تبلیغات کالای خود از طریق سایت های مجازی ایرانی و خارجی 3 صدور کارت بازرگانی و تمدید آن
نوع سازمان چیست ؟   دولتی
تاریخچه تاسیس :
طبق بررسی های اینجانب تاسیس وزارت خانه مذکور در سال 1289 هجری شمسی بوده که در سال 1359 با تغییراتی در ساختار خود کماکان به فعالیت های مربوطه می پردازد.
مراحل انجام کار در این موسسه چگونه است ؟
پاسخ این سوال در صفحه قبل بطور کامل توضیح داده شده است (فعالیت اصلی شرکت)
رشته تحصیلی شما در این محیط چه نقشی دارد؟
اشخاصی که در رشته بازاریابی تحصیل کرده باشند نقش موثرتری در این معاونت بعهده خواهند داشت چون تمام کارهایی که در این وزارتخانه انجام می شد با بازرگانان و تولید کنندگان و فروشندگان ایرانی و غیر ایرانی (داخلی و خارجی) ارتباط مستقیم داشت و یک بازاریاب خوب می تواند به خوبی در این بخش فعالیت نماید.
چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است ؟
به نظر من یک بازاریاب باید شرایط ذیل را دارا باشد. 1 تسلط کامل بر یکی از زبانهای خارجی
2 دارای روابط عمومی قوی و فن بیان مناسب 3 خونگرم و دارای روحیه شاداب 4 وضعیت ظاهری مناسب و آراسته 5 دارا بودن اطلاعات عمومی قوی در ارتباط با رشته های تحصیلی مرتبط 6 هوش و زکاوت و دارای قدرت تصمیم گیری آنی   7 قدرت ریسک پذیری بالا
شرایط شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود را از لحاظ موارد زیر توضیح دهید :
1 سختی و پیچیدگی
2 قوانین و مقررات انجام کار
3 مباحث ایمنی و بهداشت
4 مباحث فرهنی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی )
1 کسب بازاریاب خبره باید با تمرکز و بررسی لازم تمام جوانب کار خود را لحاظ نماید و با دقت و سرعت در جهت عرضه کالا یا خدمات حوزه فعالیت خود اقدام نماید قطعاً در این راه موانع و مشکلات فراوانی وجود دارد که با درایت و قدرت تصمیم گیری بالای یک بازاریاب همه موانع برطرف خواهد شد.
2 یک بازاریاب مجرب باید با قوانین کارگر و مقررات کار در ارتباط و آشنایی باشد تا در مواقع لازم بتواند از حق و حقوق خود و واحد شغلی خود دفاع کرده و تصمیم مناسب را اتخاذ نماید.
3 یک بازاریاب خوب باید با مسائل ایمنی و بهداشت آشنا بوده تا کالاهای خود را با استانداردهای بهداشتی و ایمنی تطبیق نماید تا مشکی در عرضه کالاها وجود نداشته باشد.
4 به هر حال در هر شغلی باید یکسری از رفاهیات و امکانات برای کارمندان وجود داشته باشد در بازاریابی نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد از نظر فرهنگی نیز یک بازاریاب باید در ارتباط با عرضه کالای خود به فرهنگ کشور خود نیز اهمیت داده و کالایی را عرضه نماید که مغایرت فرهنگی نداشته باشد.
شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد ؟
یکی ازاصلی ترین بخش رشته بازاریابی ارتباط با بازارهای خارج از کشور می باشد چون یک بازاریاب خوب علاوه بر بازارهای داخلی باید از حداکثر توان خود جهت بدست آوردن بازارهای خارجی نیز استفده نماید چون این کار باعث ورود ارز به کشور و کمک به تولید داخلی می شود.
تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران وجهان چگونه است ؟
بازاریابی در خارج از کشور ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی در کشور آمریکا دارد در ایران نیز در دو دهه اخیر و خصوصاً سالهای اخیر در رشته بازاریابی نقش موثری در ارائه کالاها و خدمات دارا بوده است.
مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید ؟
1 مدیریت برند
2 بررسی آمیخته بازاریابی
3 بازاریابی بین الملل
4 تبلیغات در بازاریابی
خصوصیات هر یک از مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیان کنید ؟
1 در مدیریت برند یک بازار یاب سعی در معرفی برند خاصی در بازار را دارد.
2 در بررسی بازاریابی به مکان قیمت و کیفیت محصول پرداخته می شود.
3 در بازاریابی بین الملل نحوه فروش کالا در بازارهای بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.
4 در تبلیغات بازار یابی ، بازاریاب به تبلیغ در جهت فروش بیشتر کالای خود می پردازد.
چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست ؟
1 دفتر کار مناسب   2 خطوط ارتباطی (تلفن اینترنت و ....) 3 رایانه شخصی یا تبلت
4 ماشین های اداری و دفتری
به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه ایجاد
می شود؟
به نظر من بعد از اتمام تحصیل می توان با ورود به بازار کار و تلاش در جهت معرفی و عرضه کالاهای تولید جدید و ایجاد برندهای نو و تازه موثر بوده و نسبت به ارائه و تبلیغ کالای مذکور اقدام نمود.
به نظر شما چه مهارت هایی در آینده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهید آورد؟
1 آشنایی با عبارات و کلمات زبان انگلیسی در ارتباط با بازاریابی   2 تسلط بر فن بیان و قوانین آن 3 آگاهی از قوانین کسب و کار و مدیریت   4 تسلط بر امور مالی و حسابداری 4 تسلط بر علم آمار در بازار یابی
آیا علاقه به ایجاد کار و حرفه مطابق با رشته تحصیلی خود دارید ؟ بله
نويسنده : مجید صاحب زمانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.