پنج شنبه, 30 فروردين 1403

 



نشست فرهنگی با موضوع مدافعان حجاب و عفاف

"عاقل و زیرک انسانی است که از بهترین راه به پدیده های عالم نگاه کند"

واحد13تهران

به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب معاونت فرهنگی مرکز جامع علمی - کاربردی واحد 13تهران در نظر دارد نشستی را با عنوان مدافعان حجاب و عفاف را با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در مورخ دوشنبه 21تیرماه  در ساختمان مرکزی (زرتشت )برگزار نمایند.لازم به ذکر است این برنامه ویژه بانوان عزیز می باشد و از ساعت 15الی 17 برگزار خواهد شد.
از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی مرکز 13تهران برگزاری کارگاه مشاوره ازدواج است که مفصلا در خبرهای بعدی به آن پرداخته خواهد شد ،پس منتظر خبر های آتی باشید...


اهمیت توجه به مقوله عفاف و حجاب در جوامع:

الف)تعديل جاذبه طبيعي بين زنان و مردان:

بر اساس قانون خلقت بين زن و مرد جاذبه اي طبيعي قرار داده شده كه ضامن سعادت و سلامت خانوادگي آن دو خواهد شد اما محور و مدار اين جذب طبيعي واحد13تهرانزن است. از اين رو در آيات شريفه براي حفظ آرامش زن و مرد، اصالت به زن داده شده است. پوشش زنان موجب تعديل جاذبه هاي طبيعي شده و اين نعمت الهي را در مسير و مجراي طبيعي خود قرار مي دهد به اين معنا كه حس خودآراي و زيبا پسندي زن و زيبايي هاي ظاهري او و جاذبه هاي طبيعيش محدود به خانه و خانواده شد و همين امور كه در جامعه ي بيرون، فساد آور است در درون خانواده نقش مثبت ايفا مي كند.

ب) ايجاد زمينه مشاركت سياسي_ اجتماعي زنان:

لازمه حضور اجتماعي زنان، حفظ حدود و پوشش و دوري از اختلاط و خودنمايي و تبرج است. هر حضوري داراي شرايط و قوانين است مانند سربازي كه به محض حضور در پادگان بايد ملتزم به قوانين باشد يك زن هم بايد با حجاب خود در جامعه حضور داشته و از استعدادها و قابليت هاي خود استفاده كند.

ج) بهداشت رواني جامعه: 

پاك نمودن جامعه از جاذبه هاي كاذب و محرك هاي جنسي و رواني مانع از غرق شدن جامعه در مسائل شهواني و ضد اخلاقي خواهد شد. پوشش و حجاب در تمام ابعاد ارتباطات تضمين كننده سلامت جامعه خواهد بود.



نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.