کار بینی شرکت دیدهفت

منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
نوشته شده توسط راضیه آزادبخت
بازدید: 2642

معرفی شرکت دید هفت

یک شرکت تبلیغاتی- فرهنگی می‌باشد که حوزه فعالیت آن‌ها در محورهای ذیل می‌باشد

1-ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی- نمایشگاهی- فرهنگی- انتشاراتی- (از طراحی تا اجرا)

2- ارائه خدمات اختصاصی به نهاد و سازمان‌ها در قالب پروژه‌های تبلیغاتی- مشاوره‌ایی

3- نمایندگی روزنامه الاعلانیه (بازاریابی و گرفتن آگهی برای روزنامه مزبور برای ارائه و معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی در کشور عراق)

اهداف و وظایف مدیریت:

1-   برای هر پروژه در دست اجراء بکارگیری مدیری توانمند برای کنترل پروژه از ابتدا تا انتها

2-   نظارت و مدیریت بر کارهای در دست اجرا+ قسمت‌ها+

3-   تشکیل شورای سیاستگذاری براساس نیازمندیهای روز شرکت‌ها و نهادها- و طراحی برنامه برای ایجاد فضای لازم برای تولید کار

4-   کنترل منابع داخلی

5-   جذب نیروهای کارآمد و متخصص در قالب‌های مختلف قراردادی- درصدی و ...

در یک شرکت تبلیغاتی مدیریت وظیفه مدیریت پرسنل، جذب و تربیت نیروی متخصص است انجام امور محوله را در درجه اول دارد. همین‌طور موارد ذیل دیگر وظایف او می‌باشد؛

6-   تأمین نیازهای لازم در در شرکت تبلیغاتی جهت اداره‌ی بخش‌های مختلف شرکت.

7-   تأمین احتیاجات اولیه در شرکت تبلیغاتی جهت راحتی پرسنل.

8-   برقراری ارتباط با مشتریان از طریق روابط بین مدیران درجهت تامین ارتباطات و دریافت کار از سوی شرکت‌ها

9-   تأمین نیازهای مالی شرکت

10-                      برگزاری جلسات با مدیران بخش‌های مختلف نظارت بر کارایی مدیران

نحوه تبلیغ

1-   اطلاع‌رسانی از طریق سایت خود دید هفت و سایرین

2-   شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی

3-   چاپ بروشور+کاتالگ

4-   گرفتن بازاریاب برای ارتباط‌‌‌‍‌‌‌‍گیری با مؤسسات و نهادها

5-   استفاده از کانال‍های ارتباطی

نحوه‌ی کار کارمندان

1-   یکسری کارمندان بصورت ثابت می باشند و حقوق ثابت می گیرند

2-   یک تعدادی از نیروها بصورت قرارداد پورسانت و درصدی می باشند.

3-   یکسری هم بصورت شراکت در خصوص پروژه‌ها می باشند.

مشکلات شرکت:

1-   مشکلات اقتصادی کشور هم بدیهی است روی فعالیت شرکت‌های تبلیغاتی بی اثر نیست و باعث افت فعالیت های آن ها نیز می شود.

2-   نوسانات بیش از حد قیمت مواد خام از قبیل قیمت کاغذ+ قیمت چاپ و صحافی نیرو ... روی نوع ارائه خدمات و انعقاد قرارداد نیز اثر ویژه دارد.

3-   کمبود نیروهای متخصص در صنعت تبلیغات

4-   بیش از حد بودن شرکت های تبلیغاتی بدون مجوز

5-   وجود رانت های بزرگ در سطح نهادها و سازمان ها که بنوعی توی مجموعه خودشان قراردادها بسته می شود یا از افراد و فامیل های خودشان این کار صورت می گیرد.

6-   متأسفانه همه این مشکلات بحث رشوه های نمایندگان سازمان ها را نیز باید اضافه نمود.

تشریح مشاغل در شرکت:

1-هیئت مدیره 2- مدیرعامل   3- مدیر داخلی 4- مسئول مالی   5- منشی 6- نیروی خدماتی   7- مسئولین فنی (برای پروژه های در دست اجرا) 8- مدیر فیلم و مستندسازی 8-مدیر چاپ 9- مدیر بازرگانی الاعلانیه (روزنامه)

تشریح جریان کار و فعالیت

جریان کار و تولید هر تبلیغ و رسانه ی مورد نظر تأثیرگذاری خود را داشته و در نهایت مجموعه ای از رسانه ها هستند که اثر گذارند. به عنوان مثال در تولید یک رسانه ی تلویزیونی عملکرد به شرح ذیل است:

-تماس با مشتری و جذب او در جهت تبلیغ در تلویزیون

- برگزاری جلسات در خصوص فعالیت مشتری و ارائه اطلاعات از سوی او

- بررسی اطلاعات ارائه شده از سوی مشتری و بدست آوردن نکات بارزی که محصول وی دارد.

- ارائه اطلاعات به تیم متخصص ساخت آگهی

- گرفتن تأییدیه از مشتری جهت آگهی ساخته شده

- گرفتن تأییدیه از سازمان صدا و سیما (بازرگانی)

- بستن (عقد) قرارداد با صدا و سیما

- ارائه برنامه دقیق پخش به مشتری

- بررسی بازده پخش آگهی و ارائه یک برنامه به مشتری

در رسانه های دیگر نیز نحوه ی انجام کار متفاوت می باشد که می توان یک پروسه ی طولانی تر و یا کوتاه تر برای هر کدام در نظر گرفت.

شناخت مواد تجهیزات و ابزار ماشین آلات مربوطه:

با توجه به نحوه هر رسانه مدیر تبلیغاتی تشخیص می دهد که استفاده از آن جهت کدام برند (محصول) مناسب است. به عنوان مثال جهت تبلیغات محصولی مانند بستنی استفاده از رسانه های ذیل مناسب می باشد:

-رادیو و تلویزیون

- تبلیغات محیطی

- تبلیغات چاپی

- پروموشن (تست محصولی)

عمده فعالیت شرکت های تبلیغاتی و فرهنگی در حوزه کاری خود با امکانات و تجهیزات زیر انجام می شود

1-لوازم اداری   2- چاپخانه‌ی مجهز (که عمدتاً بصورت قرارداد کاری می باشد) + صحافی 3- دستگاه‌ها و امکانات مربوط به چاپ بنر+ لمینت 4- ارتباط با مراکز کاغذفروشی+ مقدار فروش   5- سیستم اینترنت پرسرعت

شناخت جایگاه شغل مورد نظر و نقش آن در مأموریت آن حوزه شغلی:

جایگاه تبلیغات در کشور ما به عنوان حلقه ی آخر زنجیره‌ی فروش است. زیرا مدیران برند در ایران بر این باورند که محصول در صورت فروش مناسب می تواند بودجه‌ای را به تبلیغات اختصاص دهد. در صورتی که در کشورهای دیگر تبلیغات از ابتدا و در زمان تولید یک محصول با آن متولد شده و همواره در کنار محصول حرکت می کند و در اصل یکی از شاخه های اصلی بازاریابی می باشد. اگر نسبت به جایگاه تبلیغات درست فکر شود می توانیم به مأموریت مهمی که تبلیغات در جهت پیشرو فروش یک محصول دارد پی ببریم.

موارد مربوط به مدیریت ها و نیروهای قابل بکارگیری در مجموعه قبلاً ذکر شد ولی در خصوص جایگاه مشاغل باید گفت که عمده مشاغلی که با صنعت تبلیغات ارتباط دارند عبارتند از:

1-شبکه بازرگانی 2- بازاریاب   3- چاپخانه ها 4- کاغذفروشان 5- صحاف 6- چاپ بنر، لمینت و ... 7- هدایای تبلیغاتی 8- شبکه تلویزیونی 9- شبکه اینترنتی

شناخت موضوعات و مسائل جانبی شغل مورد نظر مانند ایمنی، اقتصادی، سختی و پیچیدگی کار:

در این شغل به دلیل خدماتی بودن و نبود چیزی به عنوان کالا و یا به اصطلاح فروش ایده از ظریق رسانه های مختلف متأسفانه مشکلات زیادی وجود دارد و همانطور که گفته شد ایمنی خاصی در جهت استخدام و مسائل اقتصادی در این صنف وجود ندارد.

همچنین با توجه به سختی که در این شغل به جهت رقابت زیاد و همچنین تأیید یک ایده توسط مشتری و قیمتهای مختلف در این کار وجود دارد این شغل را دارای پیچیدگی خاصی نموده است.

-بخشی از موضوعات مربوط به ایمنی، اقتصادی و سختی کار و ... مربوط به حوزه های اجرا در چاپخانه و ... می شود.

- در یک کانون تبلیغاتی موضوعات جانبی بحث تداوم کار به لحاظ پشتیبانی مالی از برنامه های در دست اجرا+ تداوم در پرداخت حق الزحمه ها.

- موضوع بعدی در خصوص مسأله مالیات و بیمه می باشد.

- مسأله بعدی توانمندی در عرصه روابط عمومی و ارتباط با نهاد و شرکت هاو مراکز دولتی برای ایجاد اطمینان و اعتماد می باشد.

- نوسانات بازار و عدم ثبات اقتصادی روی محور کار خیلی تأثیرگزار می باشد.

- چون رقابت در این کنار خیلی بالا می باشد لذا پیچیدگی های این کار مربوط به نوع ارتباط، نوع فعالیت- توانمندی های تخصصی و شخصی نیروها می باشد.

- سایر موارد مربوط به تخصصی بودن این کار در حوزه اجرا و قیمت مناسب و ... می باشد.

شناخت موضوعات و مسائل جانبی شغل مورد نظر مانند ایمنی، اقتصادی، سختی و پیچیدگی کار:

در این شغل به دلیل خدماتی بودن و نبود چیزی به عنوان کالا و یا به اصطلاح فروش ایده از ظریق رسانه های مختلف متأسفانه مشکلات زیادی وجود دارد و همانطور که گفته شد ایمنی خاصی در جهت استخدام و مسائل اقتصادی در این صنف وجود ندارد.

همچنین با توجه به سختی که در این شغل به جهت رقابت زیاد و همچنین تأیید یک ایده توسط مشتری و قیمتهای مختلف در این کار وجود دارد این شغل را دارای پیچیدگی خاصی نموده است.

نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها

شناخت موضوعات و مسائل جانبی مورد نظر مانند ایمنی- اقتصادی سختی و پیگیری کار

در این شغل به دلیل خدماتی بودن و نبود چیزی به عنوان کالا و به اصطلاح فروش ایده از طریق رسانه‌های مختلف متأسفانه مشکلات زیادی وجود دارد و همانطوری‌که گفته شد ایمنی خاصی در جهت استخدام و مسائل استخدام و مسائل اقتصادی در این صنف وجود ندارد.

همچنین با توجه به سختی که در این شغل به جهت رقابت زیاد و همچنین تأیید یک ایده توسط مشتری قیمت‌های مختلف در این کار وجود دارد این شغل را دارای پیچیدگی خاص نموده است.

 

 1 copy copy copy

2 copy copy copy copy copy

 

نويسنده : راضیه آزادبخت

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.