یکشنبه, 24 آذر 1398

 



گزارش تکمیلی از سه نمایشگاه تبلت،گیاهان دارویی،فرش ماشینی

025

 

 020 copy

 

01

  به گزارش سرکار خانم حمزه ای دانشجوی مدیریت تبلیغات تجاری مرکز در ارتباط با طرح مهارت و اندیشه

اولین جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط، از تاریخ 12لغایت 15 شهریور 92، در سالن 44 ( خلیج فارس) محل  دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد. افتتاح این جشنواره توسط آقای محمد جواد قنبری،  معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههاي بین المللی ج. ا. ایران و آقای سید مهدی میرمهدی کمجانی، رییس اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران انجام شد. در مراسم افتتاحیه، آقای حمید رضا آملی، مدیر امور نمایشگاههای داخلی شرکتسهامینمایشگاههاي بین المللی، آقای غلامرضا پاک ضمیر، نایب رییس اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران، خانم فریبا خاکزاد و آقای صهیب علیئی، مدیران اجرایی این جشنواره و همچنین سایر مدیران ارشد شرکت های حاضر در جشنواره تبلت نیز حضور داشتند و طی بازدیدی از غرفه های نمایشگاه، معرفی و گفتگوی اجمالی از برندهای مختلف حاضر در نمایشگاه، صورت گرفت. این نمایشگاه با حضور و حمایت بیش از 60 شرکت و برند فعال و مرتبط در زمینه تبلت، نوت بوک، لپ تاپ، تجهیزات جانبی تبلت و نوت بوک، نرم افزار و اپلیکیشن، سیستم های هوشمند و همچنین خدمات مرتبط با این محصولات از قبیل گارانتی، خدمات پس از فروش، طراحی نرم افزار، آموزش و اطلاع رسانی، درفضایی حدود 3000 متر مربع برگزار شد.
خانم فریبا خاک زاد، مدیر اجرایی اولین جشنواره تخصصی تبلت و نوت بوک، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را، معرفی متخصصان و فعالان صنعت تبلت و نوت بوک در ایران، ارائه و اطلاع رسانی درباره آخرین محصولات، تولیدات و دستاوردهای برندهای فعال و مطرح در زمینه تبلت، نوت بوک و سایر گروههای کالایی نمایشگاه، ایجاد فرصت برای ارتباط موثر بین بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان و همچنین تشویق تولیدکنندگان ایرانی برای انتقال فناوری های مرتبط به کشور و ایجاد رقابت پویا عنوان نمود.
خاک زاد اعلام کرد که با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده، بازدیدکنندگان، استقبال خوبی از این جشنواره داشتند و ازآنجاکه ثبت نام بازدید کنندگان جشنواره، با همکاری شرکت دیپاکو انجام شده، در طول 4 روز جشنواره تبلت، اطلاعات 34482 نفر بازدیدکننده ( 73درصد مرد و 23 درصد زن)، ثبت قطعی شده و میزان بازدید در روز آخر نیز حدود هفده هزار نفر بوده است. این در حالی است که با توجه به جمعیت زیاد در برخی ساعات پر بازدید و عدم امکان ثبت اطلاعات همه بازدیدکنندگان در آن زمان و همچنین عدم ارائه اطلاعات از جانب برخی از بازدیدکنندگان، آمار کلی بازدیدکنندگان این جشنواره، قطعا از میزان ثبت شده بیشتر می باشد. گروه شغلی بازدیدکنندگان نیز، بیشتر شامل فروشندگان تبلت، نوتبوک و تجهیزات جانبی، واردکنندگان، مهندسان نرم افزار و کامپیوتر، برنامه نویسان، مدیران سازمان های خصوصی و دولتی و دانشجویان  می باشد.
از نوآوری های این جشنواره، ارائه همزمان و آنلاین جشنواره و گزارشهای مرتبط آن، برای اولین بار، بر بستر اینترت می باشد که پخش آنلاین و همچنین مجازی سازی جشنواره توسط شرکت توسعه وب بلوط انجام گرفته است.
همچنین با توجه به استقبال غرفه داران و بازدیدکنندگان، مسابقات بازی و قرعه کشی های متعددی در طول روزهای برگزاری انجام و تعداد زیادی جوایز از قبیل تبلت، فلش و سایر تجهیزات جانبی، از طرف غرفه داران به بازدیدکنندگان تحویل داده شد.
مدیر اجرایی این جشنواره اعلام کرد که با توجه به فرصت کوتاه سه ماهه از زمان اخذ مجوز تا برگزاری جشنواره و مسائل تاثیرگذاری از قبیل انتخابات در آن بازه زمانی و عدم تصمیم گیری قطعی شرکت ها تا نهایی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مصادف شدن ماه رمضان و رکود نسبی بازار در این ماه، عدم ورود اجناس وارداتی برخی شرکت ها به گمرگ، عدم وجود نمایندگی رسمی برخی برندها در ایران و همچنین اعلام حمایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از جشنواره تبلت در اوایل شهریور ماه و نزدیک به زمان برگزاری، گرچه اطلاع رسانی و مذاکره با شرکت های فعال  در زمینه نمایشگاه انجام شده بود، اما برخی از برنامه ریزی ها و نتایج مورد نظر، در این بازه زمانی محقق نشد. علاوه بر آن، شرکت ها و برندهای بزرگ، معمولا برنامه ریزی تبلیغاتی یک ساله دارند و تصمیم گیری آنها برای دو یا سه ماه آینده جهت حضور در یک نمایشگاه، معمولا امری خارج از برنامه بازاریابی و سیاست های اجرایی آنها میباشد و علیرغم تمایل برخی از برندهای معتبر به حضور، این موضوع، دلیل اصلی عدم حضور آنها در این جشنواره بود. برگزاری این جشنواره برای اولین بار و با توجه به کلیه شرایط و محدودیت ها، گامی به جلو و ایجاد فضایی جدید برای تعامل و ارائه توانمندی های شرکت های فعال در حوزه تبلت، نوت بوک و اپلیکیشن، بدون در نظر گرفتن هزینه های ارزی و امکان ثبت نام غرفه با هزینه های ریالی، به خصوص برای برندهای خارجی بود. معمولا برندهای جدید، در سال اول برگزاری یک نمایشگاه، ریسک بالاتری برای حضور و ارائه محصولات خود متقبل می شوند و از فرصت های تبلیغاتی موجود، برای برندسازی استفاده می کنند. امسال همچنین شاهد حضور چندین برند موفق از قبیل LG، مادیران (asus, xvision, ascer, hp)، Toshiba، مارشال و بسیاری برندهای جدید با قابلیتها و ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد بودیم. امیدواریم که سال آینده، با توجه به استقبال و حضور قابل تقدیر شرکتها و همچنین بازدیدکنندگان، شاهد حضور تمام برندهای مطرح در این جشنواره باشیم.

به گزارش جناب آقای علی ابراهیم بابایی دانشجویه مدیریت تیلیغات تجاری مرکز در ارتباط با طرح مهارت و اندیشه

گزارشی که این بار برای شما عزیزان تهیه کرده ام به صورت کلی به تبلت ، فرش و گیاهان دارویی مربوط می شود
اما سالن تبلت و فناوری ها، طرافدارن بیشتری داشت
در این قسمت برند های مختلفی از کشور هایی مثل کانادا . تایوان. چین و ...  دیده می شدند  اما اکثر این برنده ها تازه وارد بازار دنیای فناوری لوح رایانه ها شده بودند . با این حال با اینکه لوح رایانه های بسیاری زیادی عرضه شده بود ، قیمت ها باز هم بالا بودند
در این نمایشگاه انتظار داشتیم که غول های فناوری ( سامسونگ و اپل و هو آوی و شرکت های مطرح فناوری های نوین هم  حضور داشته باشند  اما به خاطر دلایل متعددی تعدادی کمی از این شرکت ها برای عرضه محصولات و خدمات خود آمده بودند که میتوان به شرکت ایسر اشاره کرد
بد نیست کمی هم در مورد تلوزیون هوشمند ال جی صحبت کنیم
این بار ال جی با یک smart tv  دارای کنترل جادویی برای اولین بار محصول خودش را به نمایش گذاشته بود که کاربران می توانستند با همین کنترل جادویی صفحات اینترنت را در این smart tv ورق بزنند و یا از برنامه های نصب شده  خارجی و داخلی بهره کافی را ببرند طراحی این تلوزیون  خیلی بهتر شده و قطر آن هم بسیار باریک تر  شده بود. از دیگر امکانات این محصول فرمان صوتی بود که با گفتن یک سری از دستورات (فرمان صوتی ) وظایف مربوط به آن فرمان را انجام می داد
طرفداران نمایشگاه گیاهان دارویی هم معمولا خانم ها بودند و بیشتر غرفه هایی که حضور داشتند محصولاتی مثل روغن شتر مرغ ، عسل ، گیاهان دارویی و هم چنین نرم افزار جامع گیاهان دارویی ،گلها و ... را عرضه می کردند
با این حال بازدید از نمایشگاه فرش هم خالی از لطف نبود که شرکت ها فرش هایی را با طرح و نقش نوین عرضه کرده بودند برای مثال بد نیست که به فرش 1050 شانه اشاره کنم  که برای اولین بار با ساختار خاص خودش ایجاد شده بود.

نويسنده :

مدیر امور اداری